Monday, May 4, 2015

ZA VOSPITUVACITE - CEDISLAVKA POPOVIC

Svi znamo da je za posao vaspitaca potrebno puno znanja strpljenja i ljubavi.Izuzetno je odgovoran a cesto i veoma stresan.Vaspitaci su profesionalci koji znaju kako da se odnose prema razlicitim karakterima dece a i roditelja.Od njih se oceku je da uvek budu ljubazne,nasmejane,konstruktivne,takticne...Ponekad bi najradije,bez ustezanja,rekli "da dete nema osnovno kucno vaspitanje"i da su"roditelji prevrsili svaku meru"ali ne smeju zato sto su i deca i roditelji uvek u pravu a vaspitaci su ti kojima svi imaju pravo da sude.Dovoljno je samo pokazati prstom na nekog vaspitaca i bez ikakve provere naci ce se na stranicama javnih glasila.Nedavni slucaj vaspitacice V.S.me naveo da napisem ovu objavu i da pozovem vaspitace da se udruzimo u borbi protiv sve ucestalijih iznosenja raznih iskonstruisanih prica vezanih za profesiju kojom se bavimo ili smo se bavili.Ne,necemo demonstrirati vec svojim predanim radom pokazati ko smo i sta smo.Blize se zavrsne svecanosti osmislite ih kako najbolje umete...Ne dozvolite da ni umanjene plate koje cesto i kasne umanje veciti entuzijazam deteta u vama.Tokom mog bogatog radnog iskustva bilo je bezbroj lepih aktivnosti,dogadjaja,uspeha dece,primera dobre prakse....Znala sam da se zbog toga ne moram"bojati" da cu doci na stranice nekog javnog glasila.Bojala sam se nekih nemilih dogadjaja ili situacija prouzrokovanih ne mojom voljom.Sreca me posluzi i odoh uzdignute glave u zasluzenu penziju.Iako penzioner ja sam u srcu jos uvek vaspitac pa sam se strasno uznemirila kada me je nekoliko poznanika upitalo da li sam culu sta je jedna vaspitacica uradila jednom detetu.Bila sam postidjena .Nazalost zivimo u drustvu gde su na ceni "senzacionalne"vesti.Ako televizija sa nacionalnom frekvencijom emituje program slicnog sadrzaja kao u ovoj iskonstruisanoj prici ne bi se iznenadila kada bi cula da je scenarista isti.Dragi moji vaspitaci naoruzajte se samokontrolom tokom nekih delikatnih situacija,strpllenjem i ljubavlu i uzivajte u poslu kojim se bavite.Samo tako zlurade glasine mozemo pobediti.VERUJTE,DECA SU NAJBOLJE DRUSTVO !!!

No comments:

Post a Comment