Читањето НАЧИН Марија Монтесори
Марија Монтесори обезбедува процес со кој самите деца лесно и со желба да научат да читаат. Без помош на специјални образование без азбуки, буквари, зборови и речиси без молив и хартија! И да чита течно без пелтечење или камен.
Марија Монтесори верува дека децата учат и се развиваат се смее, без подбуцнување и насоки постари. Секое дете мора да го направи она што тој сака, и во темпо во кое тој може. Монтесори едукација врти околу детето, кој е зошто своето мото: ". Помогни ми да го сторам тоа" Во однос на читањето на тоа
изгледа вака: мама и тато не седи дете за читање буквар, не привлечени од светли букви и слики не се учи да чита, пишува, брои кога им одговара. Тие само се гледавме внимателно да се идентификуваат моментот кога посега по pipsqueak писмата откриваат книга, се повлече коцки писмо (т.е. забележите офанзива чувствителен период интерес за јазик). И тоа е кога родител или наставник во "Монтесори" создава средина околу детето за учење со рускиот јазик област. И тогаш детето ќе научи сам. Без набрзина и без здодевност. Со желба и радост. Тоа ќе се случи за сигурно во период од четири до шест години, по чувствителен период од интерес за читање, според Монтесори, заврши чувствителен период на развој на
говорот, како што се случува од четири до шест години. По седум години на наставата губи спонтано и станува неинтересен и, најчесто, несакани детето работа. Монтесори верува дека лекциите треба да почнам со читање во последните четири години. Сепак, вежби кои се обучуваат на рака на писмо, таа ги советува да им понуди на дете со две и пол - три години.
Значи, за учењето да се чита на методот Монтесори, мора да се создаде зона на рускиот јазик. Тоа вклучува:
• материјал за проширување на вокабулар: картички со слики и зборови;
• материјал за развојот на фонолошка слух: сетови од мали предмети;
• материјали за подготовка на рака, за да го писмото: метална рамка уво
потези и сенки, ножици за сечење хартија;
• материјал за датирање со пишани букви: груба писмо (писмо
отсечени од кадифе хартија), послужавник со гриз за пишување;
• материјал за правописот зборови: големи подвижни писмо (отсечени од обоени
картон: сина за согласки и розова - за самогласки);
• материјал за читање : картички со зборовите напишани во закосени букви се разликуваа.
Картички се сместени во кутии и пликови.
Да претпоставиме дека интерес за читање на детето се појави. Значи каде да започнам, што за прва помош треба да падне во рацете на детето? Малите деца прво треба да научат да пишуваат, а не се чита, вели Марија Монтесори. Гледањето на деца во нејзиното училиште, Монтесори заклучи дека детето е полесно да се напише писмо (со други зборови,
да го нацрта тоа, бидејќи писмото слика) да прифаќа апстрактна слика на писмото во книгата. И што треба да започне обука со големи букви, а не за печатење, како кружни движења деца се полесно.
Во Монтесори систем не здодевен и досадни часови вежбање. Сите обука - ова е играта. Интересно, интересно со светли играчки. А дете околу - и читање и пишување, и вештини за домаќинство - учење преку игра.
Практични вежби:
Вежба 1: галење и контурите
Читање започнува со буква, и на писмото - со подготовка на раката. За оваа цел "Монтесори наставниците советуваме да направите засенчување и удари. Галењето цртање или следење на рамки, децата цртаат линии на различни должини и во сите
правци, која се развива во нив слободата на движење на четката и цврстина paltsev.Kogda подготвени бебе конечно да преземат молив или пенкало да пишуваат своето прво писмо, тој ќе го стори тоа со истата леснотија, како човек кој има напишано опширно. Ова дело деца, а најмладата и постари, се дадени за долго време со најжешките мода.
Вежба 2: замаен писма
Тактилни деца се сеќавам подобар од слушање или визуелно. Чувство нежни, меки bukovok дава деца големо задоволство, а наскоро и тие веќе ќе знае целата азбука.
Вежба 3: форма зборови
Кога децата ќе научат неколку вокалите (три, четири), а истото согласки, тие да започнат со составувањето на зборовите на подвижна писмо.
Вежба 4: Пишување зборови
Децата почнуваат да пишуваат. Сите деца го прават тоа на различни начини: некои долги замаен писма сочинуваат зборови и да започне да се напише само кога составувањето зборови за нив е лесно, - тогаш тие веднаш да пишува зборови и цели реченици. Другите пишуваат долги буквите од азбуката, само еден по друг, или да ја повтори истото писмо, истиот збор. Обично децата, почнав да пишувам, пишувам со страст и неконтролирано. Тие, според Монтесори, роден манија букви.
Вежба 5: Читање
Заедно со писмото оди и читање. Детето е посебен збор од мобилен фонтот е веќе почнуваат да се прочита. Од зборови, како и во писмото, тие одат и фрази од курзив - печатени.
Вежба 6: Игра со рамка инсерти
Рамката е ставен на еден лист хартија и молив во боја бебе опкружува малку прозорци во кој фигурата. Потоа, на хартија, кој е веќе повлечен на сликата што одговара на усогласена вметнете (на пример, квадрат) и повторно заокружено со молив на различна боја. Се појави на хартија фигура извеле првата голема широки линии, а потоа се повеќе и повеќе тесен. Хеч е секогаш лево кон десно. Затемнување техника може да бидат различни. Особено добар мал дел потези на континуирано пишување. Редоследот на личности: 1) квадратни; 2) рамностран триаголник; 3) на трапез; 4) триаголник со лачен страни; 5) елипса; 6) круг; 7) овална; 8) правоаголник; 9) quatrefoil; 10) Пентагон.
Вежба 7: точка-до-точка
Охрабрете го вашето дете слики со расфрлани точки на нив (можете да го користите поедноставен слика "Поврзи се со точка" на детските списанија и книги во развој), му даде молив. Да го избере било која слика и молив поврзува било која точка во своето дискреционо.
Вежба 8: Груба писмо
Подгответе писма на груб гранули или кадифе хартија стил на пишување, и се држи ги на чинија од дебел картон или штица сина или розова позадина - во зависност од каков звук (самогласка или согласка) одговара на писмото. Во некои кутии наредени големи и мали букви.
Детето поставува кутија со букви груба и се тоа надвор на една од плочите. На пример, во знак со буквата А. родител му покажува колку што е можно со два прста (показалецот и средниот) кругот на писмото: тоа да го пишувам. Детето повторува движење и на крајот од писмото трага повици. Тој може да го повтори движење на рацете во воздух со цел подобро да се фати на преглед на одредена буква. Постои уште една верзија на
оваа вежба: детето ги става пред неколку плочи со груба букви и ги затвора очите (или врзувајќи ги со марамче). Тој чувствува груба писма на плочите и се обидува да се погоди она што се нарекува. Контрола се врши со едно од децата или на наставникот.
Вежба 9: Писмо до Manco
сместување на детето во предниот дел на кутијата на писма и груб рамна лента со расфрлани по тоа гриз. Прво опкружува два прста груба писмо на табла. Тогаш тој го прави оние прсти истото движење, само на послужавник со гриз. Преку гриз ѕиркаат сликата на писмото. Движењето може да се повторува одново и одново, тресење гриз по секое пишување. Истата вежба може да се направи со помош на стапчиња, која започнува својата прва груба писмо, а потоа и да помине на контурите на букви од гриз.
Вежба 10: Состави збор
пред детето е кутија со сина и розова карти на кои се напишани во писмото парови. На секои две писма, едно напишано од црн молив, од друга - црвена боја. На сина позадина - вокалите на розова -. Согласки
парови на писма картичка
Б-П, V-F, G-К, D, T, Ф, W, 3-Ц, К, Т, С, Т, Ц, Д Т-C,
F-T, G Х, Ц, Б, А до Ш, N-јас, У-У, О-Д, Е-Е и Њујорк.
Детето вади од кутијата една по една карта и излезе со зборови што почнуваат со букви кои биле напишани. Тоа го прави ова со зборот на устата, и ако веќе може да пишува, пишува, на пример:
банка - стапчиња, вазна - фраза АСТРА - јастреб.
Вежба 11: Состави збор
Детето е понуден кутија со две прегради. Во еден оддел се карти со слики или (за добро децата читање) со имиња на животни, како магаре, мачка, патка, петел. Во вториот - картичка на која беа испишани имињата на звуците изговорени од овие животни ", UA", "meow", "шарлатански", "лого". Детето поставува кутија со материјал и го става пред него во серија на картички со слики на животни. Тогаш земи една картичка од друга гранка, каде што имиња се запишани животински звуци, и ги комбинира. На пример: патка - врач, мачка - meow, кур - кукурикање.
Вежба 12: зборови и слики
Подгответе три сета на картички: 1 сет - карти со слики, 2. сет - знаци со зборовите означува насликал сликата, третиот сет - контролна картичка, каде зборови и слики во комбинација. Детето става пред коверт со картичка. Тој го става на маса сликата, а потоа ги зема знаци со зборови. Контрола картички ќе му помогнете на детето самостојно да се провери извршената работа.
Вежба 13: Читање тешко зборови
Подгответе кутија со мали играчки. На дното од кутијата положи сино плико со таблети на кои беа испишани зборови за овие играчки. Зборови и предмети се избрани така што тие содржат една никакви тешкотии.
Примери за тешкотии во толкувањето на зборови
О - А М -
Б - ПГ - Во
Б - fi - е
ж - W ПРВА - О
До - H I - Е
С - Н Т - W
и - Е ед - tsya - Азија
Ф - К IES - Ох
сите овие проблеми може да се направи картички или брошури со слики (може да се подобри, додаток картички и книги од претходната вежба). На пример, во првиот натпревар ќе учествуваат зборови во која треба да ја изрече, но напишани О. дете става работите пред вас надвор од кутијата: срна, крокодил, був, свињи, крави, врана ловец. Потоа тој го отвара сино плико и вади една чинија со зборови. Детето чита овие зборови и лежеше плочи на предмети.
Вежба 14: Изградба на предлог
Подгответе се поставува на обоени карти на кои се напишани на бела позадина писмена, печатена или фонт различни зборови. Имајте на ум дека на карти од иста боја треба да се направи предлог. Дете носи кутија на карти на маса, вади од картичките и положи ги на боја. Потоа тој ги прочиташ зборовите на картички од иста боја и да ги става еден по еден, да понудат еден збор составен. Тоа не е толку многу важен збор со цел, како во смисла предлози.
Вежба 15: Читање Толстој
Изработка на домашен книги: на истата страница е слика, од друга - да се стави предлог текстот "АБЦ" Лав Толстој. Дете читање на предлог книга и гледа во сликата, споредувајќи ги.
Лично мислење: добрите и лошите страни
Позитивни: Ана Б., мајка на две деца
Моите синови да одат во "Монтесори градинка" и таму се учат да читаат во нејзиниот метод. И тие, како и мојот сопруг и јас сме многу среќни. Ние не се залагаат за рано учење да читаат, не принудувајќи ништо - кога децата сакаат, кога тие зрее мозокот, а потоа започнете со читање. Еден сега е пет, уште четири - двете добро познати писма, знаат како да ги, висок читање едноставни зборови пишувам. Но, најмногу од сите во "Монтесори Метод" сме привлечени од фактот дека децата се развие во хармонија: тие не само што учат да читаат, но, исто така, да научат како да комуницираат едни со други, да развијат ред и бруто моторни вештини, внимание, меморија, тие се навикнати да нареди и многу независни. Во нашето семејство постои зборот "здодевен" - синовите секогаш може да направи да се занимаваат.
КОНС: Валентина Б., мајка на шест години Барбара
јас навистина сакав да го направам со дете читање на методот Монтесори. Но, дали се сите неопходни материјали, покажа дека е невозможно - премногу време и напор е потребно; што добив, не е добро да се користи во процесот на учење - писмата криви грди. Морав да сите го фрлите. Не градини и растечка група веднаш до нашата куќа бр. Ние немаме проблеми со учењето да се чита на вообичаениот начин, ABC книга - и се покажа дека немало потреба за Монтесори не, и јас само залудно потрошени изгубеното време.